XIX asr oxiri – XX asr boshlarida Turkistonda maydonga kelgan jadidchilik harakati mustabid sho‘ro tuzumi davrida aksilinqilobiy millatchilik harakati sifatida qoralanib kelindi.

Lekin bu harakat va uning qatnashchilari faoliyatining mustaqillik arafasida, ayniqsa, mustaqillik yillarida o‘rganilishi uni tom ma’noda Turkistondagi milliy uyg‘onish harakati sifatida baholash imkonini berdi. Jadidlar, turli sabablarga ko‘ra, ijtimoiy, iqtisodiy va madaniy qoloqlik sharoitida yashayotgan mustamlaka Turkiston xalqlarini ma’rifatlashtirish va shu yo‘l bilan mustabid tuzum asoratidan xalos bo‘lish uchun bu harakatni boshlagan edilar. Xalqni ma’rifatlashtirishning asosiy vositalaridan biri, maktab va maorif, matbuot va adabiyotdan tashqari teatr ham edi.

"Jadidlar — millat qahramonlari" loyihasining bu galgi sonida Fanlar akademiyasi Tarix instituti tayanch doktoranti Asadillo Hasanov jadid teatrlariga bo‘lgan ehtiyoj va Behbudiyning “Padarkush” asari haqida ma’lumot beradi:

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/xp5lhwEIKX8?si=U2rR7e3cBuMZYtQz" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture; web-share" referrerpolicy="strict-origin-when-cross-origin" allowfullscreen></iframe>

Muhayyo Turdaliyeva, Anvarxo‘ja Ahmedov, O‘zA

Oʻzbek
Chinese
Turkish
Tajik
Kyrgyz
Turkmen
Japanese
Arabic
English
French
Spanish
Русский
German
Ўзбек
Oʻzbek
Қазақ
Jadid teatrlari: “Padarkush” effekti (+video)

XIX asr oxiri – XX asr boshlarida Turkistonda maydonga kelgan jadidchilik harakati mustabid sho‘ro tuzumi davrida aksilinqilobiy millatchilik harakati sifatida qoralanib kelindi.

Lekin bu harakat va uning qatnashchilari faoliyatining mustaqillik arafasida, ayniqsa, mustaqillik yillarida o‘rganilishi uni tom ma’noda Turkistondagi milliy uyg‘onish harakati sifatida baholash imkonini berdi. Jadidlar, turli sabablarga ko‘ra, ijtimoiy, iqtisodiy va madaniy qoloqlik sharoitida yashayotgan mustamlaka Turkiston xalqlarini ma’rifatlashtirish va shu yo‘l bilan mustabid tuzum asoratidan xalos bo‘lish uchun bu harakatni boshlagan edilar. Xalqni ma’rifatlashtirishning asosiy vositalaridan biri, maktab va maorif, matbuot va adabiyotdan tashqari teatr ham edi.

"Jadidlar — millat qahramonlari" loyihasining bu galgi sonida Fanlar akademiyasi Tarix instituti tayanch doktoranti Asadillo Hasanov jadid teatrlariga bo‘lgan ehtiyoj va Behbudiyning “Padarkush” asari haqida ma’lumot beradi:

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/xp5lhwEIKX8?si=U2rR7e3cBuMZYtQz" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture; web-share" referrerpolicy="strict-origin-when-cross-origin" allowfullscreen></iframe>

Muhayyo Turdaliyeva, Anvarxo‘ja Ahmedov, O‘zA