Dunyo olimlari ayni paytda juda katta idrok egasi bo‘lgan noyob qobiliyatli bolalarga e’tibor qaratishmoqda. Bunday o‘smirlarning o‘ziga xos iqtidorini irsiyat bilan ham, ta’lim-tarbiya bilan ham asoslab bo‘lmaydi...
Uzoq vaqtgacha bu bolalar “Quyosh bolalari”, “teflon bolalari”, “nur avlodlari”, “ming yillik bolalari” kabi nomlar bilan atalib kelingan. 1982 yilda esa ekstrasens Nensi Tepp o‘zining “Ranglar hayotni англашга yordam beradi” nomli kitobida g‘aroyib iqtidorga ega o‘smirlar aurasi odatdagidek sariq emas, to‘q ko‘k – indigo rangida bo‘lishini yozgan va кейинчалик bular “indigo bolalar” deb atala boshlagan.
Indigo bolalar oddiy bolalardan juda farq qiladi. Ular turli muammolarning yangi, oqilona yechimlarini ko‘ra oladi, ammo ularning dunyoni англаш usullari umume’tirof etilgan me’yorlarga zid. Shuning uchun odamlar ularni tushunishmaydi va ular jamiyatda ildiz otib ketishga qiynalishadi.
Bunday bolalarga oilada “u yoki bu to‘garakka va repetitorga borasan” deb bosim o‘tkazish noto‘g‘ri. Chunki indigo bolalar uchun tanlash erkinligi rivojlanishning asosiy shartidir. Indigo bolalar tengdoshlari davrasida vaqt o‘tkazishdan o‘zini tortishadi, ular birinchi navbatda, o‘zlari uchun ma’lum yo‘nalishni tanlab, shu yo‘nalishda rivojlanadi. Shunisi ham borki, an’anaviy ta’lim usullari ularni rivojlantirishda yaxshi samara bermaydi.
Bugungi lavhamizda vunderkin va indigo bolalar olamini, ularning muammo va yutuqlarini tushunishga harakat qilamiz.
<iframe width="650" height="420" src="https://www.youtube.com/embed/wpx3U9vaACQ" title="Vunderkind, indigo bolalar — "osmondan tushgan" bolalarmi?" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture; web-share" referrerpolicy="strict-origin-when-cross-origin" allowfullscreen></iframe>Muhayyo Turdaliyeva, Ulug‘bek To‘xtayev, O‘zA